İslam Allah İzin Vermeseydi Şirke Düşmezlerdi Demek, Ne Demektir?

sükutu-ezber

Öyle işte,,,
Sp Kullanıcı
11 Şub 2017
16,547
59,071
Allah İzin Vermeseydi Şirke Düşmezlerdi Demek, Ne Demektir?

Allah onların şirke düşmelerine izin vermeseydi onlar şirke düşemezlerdi.

En'am Sûresi 107.

1. Evrende her şey Allah’ın izni ve iradesiyle gerçekleşir. Allah’ın bir şeye izin vermesi, ona razı olduğu anlamı taşımaz. Evrendeki küfür, şirk, zulüm ve haksızlıklar Allah’ın kevnî izniyle gerçekleşir. Şer’î izin değildir.

2. Kevnî izin, Allah’ın evrensel ve toplumsal yasaların gerçekleşmesine verdiği sonuçlar, onayla ve izinlerdir. O, izin vermese yağmur yağmaz. O, izin verdiği için güneş doğar. O, izin vermese kimse iyilik de kötülük de yapamaz. O, izin vermese kimse küfre de düşemez, iman da edemez. Bu izin kevnî bir izindir. Kanuni bir izindir.

3. Ama şer’î izin, Allah’ın istediği ve razı olduğudur. Allah’ın razı olduğu izin, şer’î izindir. Razı olmadığı ama gerçekleşmesine onay verdiği izin ise kevnîdir.

4. Sihirbazın Allah’ın izniyle zarar vermesi demek, (Bakara 2/102) Allah’ın, evrensel yasalara uygun olarak gerçekleşmesine onay verdiği bir sonuç demektir. Bu işten razı olduğu için izin verdiği anlamında değildir.

Allah izin vermeseydi kimse şirke düşemezdi demek, bu anlamdadır.

Murat Padak
 

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,677
Allah İzin Vermeseydi Şirke Düşmezlerdi Demek,Ne Demektir?
Eline saglik yapmis oldugun bu güzel paylasim icinde ayrica tesekkür ederim Sukutu ezber.

Bunu demek veyahut demek istemekte söz ile ve iste daha baska bir sözde ki gibi Allahu Teala´ya suc isnad etmek gibidir.

iste burda ki meselede Akil ve irade gündeme gelir ve daha öncede dedim biz o akla karsi degiliz diye ve Allahu Teala bir seye izin vermesi ile onu severek veyahut isteyerek ve baska söz ile söyle diyeyim razi olarak gibi manaya gelmiyor ve izin vermekle razi olmak veya onu bizzat güzel gördügü icinde istemiyor ve sirf o bir izin vermesinden ibaret suanda konuda.

Herhangi bir sey var etmesi ve o seyden razi olmasi bunlar iki farkli mesele bir seyi severek istemesi ve razi olmasi ve diger taraftan bir seye izin vermesi ayni iki mevzu degil ve bu konuda Akaid kitabi okuyanlarda bilir.
 

Tahsin EMİN

"Özlem" için "Ümit..."
Sp Kullanıcı
23 Ara 2020
2,783
8,465
İmtihan edildiğimiz şu dünyada, bilgisine vakıf olduğumuz ve olamadığımız her şeyi Yaratan Allahü Teala'dır. Haram olan şeyleri de, helal olan şeyleri de. İmtihan da "nerede yer alacağımız"a yöneliktir zaten. "Liyeblüveküm eyyüküm ahsenü amele..." ayetinde ifade edildiği gibi.

Namaz kılmak, helal olan bir ibadet...
Kumar oynamak da haram olan bir ameliyedir.

Namaz kılmak için Allahü Teala bize torpil yapmadığı gibi... Kumar oynamak için de bir dayatmada bulunmuyor bize.

Namaz kılan da hür iradesiyle namazını kılıyor, kumar oynayan da.

İmana talip olmak da aynen böyledir. Kişiler hür iradesiyle alakalıdır. Şirke talip olan için de durum aynıdır.

Burada şu denebilir:

Allahü Teala haramların önünü zorunlu kesseydi ne olurdu? Bu da;

1- Adaletsizlik olurdu. Yani hür iradelere pranga vurulurdu ve bir sürü itiraz gelebilirdi insanlardan.
2- Adil bir imtihan olunmazdı.

Dolayısıyla, zaten Allahü Teala ne izin veriyor ne de engelliyor. Helal olan ve haram olan ameliyeleri bildiriyor sadece, müdahale etmiyor.

Ama şunu da söylüyor: Helal yolu seçenlerin sonu cennet, haram yolu seçenlerin sonu de cehennemdir buyuruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eylül Başak

Son mesajlar