Dua nedir?

Tahsin EMİN

"Özlem" için "Ümit..."
Sp Kullanıcı
23 Ara 2020
2,783
8,465
Benim için Said Nur Kuran ve hadisten sonra en büyük hüccet.
Benim için yani.

Dua konusunda ki son duana binlerle amin.

☕
Saygılıyım... Benim için de değil... Benim için de değil derken, onun yorumlarını da alırım, dua konusunda değil sadece diğer konularda da ama böyle düşünenler de var, böyle yorumlayanlar da var derim... Said-i Nursi böyle diyor ama, şöyle diyenler de var derim... Dolayısıyla benim için 3 yorum da güzelfir ve doğrudur...

Cevap vermek...
İcabet etmek...
Duaları kabul etmek...
 

Tahsin EMİN

"Özlem" için "Ümit..."
Sp Kullanıcı
23 Ara 2020
2,783
8,465
Ciddi diyorum halan sıkıntını anlamadım... Burada yarış falan yapmıyoruz... Birinci ben olacam gibi bir halin var... Cidden, biraz sağlıklı ol derim... Sıhhatli ol derim...

Yani mezkur kelimeyi sadece "cevap vermek"tir şeklinde tanımlaman ve bunun üzerinde dünya kopuyormuş, kıyamet oluyor gibi durman... Kusura bakma ama... Sağlıklı bir insan profili değil...

Tamam sen sadece "cevap vermek"le kal... Hayırlı uğurlu olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: LiyA

Muallem.

Sp Kullanıcı
18 Ara 2020
1,416
5,252
Saygılıyım... Benim için de değil... Benim için de değil derken, onun yorumlarını da alırım, dua konusunda değil sadece diğer konularda da ama böyle düşünenler de var, böyle yorumlayanlar da var derim... Said-i Nursi böyle diyor ama, şöyle diyenler de var derim... Dolayısıyla benim için 3 yorum da güzelfir ve doğrudur...

Cevap vermek...
İcabet etmek...
Duaları kabul etmek...
Sevgide özgürlük
Saygıda mecburiyet var demiş şairin biri.

Saygım Saygılarıma saygı duranlara.

İslami ve İmani konularda olduğu gibi
Dua konusunda da Said Nursi hazretlerinin görüşünü esas alır, gayrısına dua ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: LiyA

Tahsin EMİN

"Özlem" için "Ümit..."
Sp Kullanıcı
23 Ara 2020
2,783
8,465
Sevgide özgürlük
Saygıda mecburiyet var demiş şairin biri.

Saygım Saygılarıma saygı duranlara.

İslami ve İmani konularda olduğu gibi
Dua konusunda da Said Nursi hazretlerinin görüşünü esas alır, gayrısına dua ederim.
Güzel işte... Benim de onun görüşünü "esas almama" saygılı ol... Yani, "mutlak bir hükmü" inkar etmiyoruz... Biraz relax...
 

Muallem.

Sp Kullanıcı
18 Ara 2020
1,416
5,252
Ciddi diyorum halan sıkıntını anlamadım... Burada yarış falan yapmıyoruz... Birinci ben olacam gibi bir halin var... Cidden, biraz sağlıklı ol derim... Sıhhatli ol derim...

Yani mezkur kelimeyi sadece "cevap vermek"tir şeklinde tanımlaman ve bunun üzerinde dünya kopuyormuş, kıyamet oluyor gibi durman... Kusura bakma ama... Sağlıklı bir insan profili değil...

Tamam sen sadece "cevap vermek"le kal... Hayırlı uğurlu olsun...
Hadi sana Şevbaş.
Ben yatıyorum dostum. Sende yat. Ama aynaya bakmadan uyuma.
 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,185
86,164
Cenabı Allah insanlara doğru yolu göstermek için zaman zaman peygamberler göndermiştir. Peygamber efendimiz de son peygamberdir ve peygamberlik müessesesi onunla birlikte hitama ermiştir.
Peygamber efendimiz bir Hadis-i Şerifte :
"Şüphesiz ki Allah her yüzyılın başında bu ümmete dini işlerini yenileyecek bir müceddid gönderecektir" buyuruyor.
Kuran-ı Kerimde ki ayetler evrenseldir. Her çağa ve bütün insanlığa hitap eder.
Müceddid'in görevi bulundukları çağın sorunlarına, hastalıklarına göre Kuran'dan reçeteler sunmaktır.
Bahsi geçen ayet bundan önceki asırda "Bana dua edin duanızı kabul edeyim" diye yorumlanmış, bu asırda ise "Bana dua edin size cevap vereyim (veya icabet edeyim) " şeklinde...
İki yorum arasında tezat yok, uçurumlar yok ihtilaf yok.
Bediüzzaman hazretlerini son yüzyılın Müceddidi kabul etmek ve onun söylediğini esas edinmek, daha önceki alimlerin yorumlarına dil uzatma hakkını kimseye vermez.
Kuran-ı Kerim'de bazı müphem ayetler vardır. Mesela Ahzab suresi 72. ayetinde :
"Biz emaneti göklere, yere ve dağa teklif ettik. Hepsi de onu yüklenmekten kaçındı ve ondan korktu. İnsan ise onu yüklendi. Gerçekten insan çok zalim, çok cahildir."
Burda ki emanetin ne olduğu açık açık beyan edilmemiş.
Bazı müfessirler bu emaneti ibadet olarak yorumlamış, bazıları namaz bazıları da başka şekillerde.
Bediüzzaman hz. de emaneti" ENE " olarak tefsir etmiş.
Şimdi biz kalkıp desek ki sadece Bediüzzaman hz. yorumu doğrudur. Bundan önceki bütün yorumların asılsız ve yanlış olduğunu ima etmiş oluruz ki bu da diğer Müceddidleri ve Müfessirleri hiçe saymaktır...
 

Son mesajlar