Analiz Emsal-ı kesireniz’e Duadarız...

Sükût-u Hayâl

Yıldırım çarpmış
Sp Kullanıcı
8 Tem 2018
2,805
13,725
"Feridüddin Attâr’ın Tezkiretü’l-Evliya isimli eserinde “Üstadına, Allah’tan daha fazla teslimiyet göstermeyen asla mürid olamaz” cümlesini nasıl anlamamız gerekir?
Cevap
Mürşid, Allah’ın emir ve yasaklarını bildirir. Ona tâbiyet, Allah’a tâbiyet demektir. İkisini ayırmak doğru değildir. Burada mübalağa ile müridin teslimiyeti tavsiye edilmiş."

Biri bunun izahatını yapabilir mi?
Görmediğine teslimiyeti gördüğünde öğren demeye çalışmış.
Demeye çalışmak asla demek değildir.
Maalesef tasavvuf erbabının özlü söz sevdası özlü süzülmeye ziyadesiyle muhtaç.

İnsan sözünü söylemeden en az bir kere düşünmeli. Din adınaysa söz, bin kere düşünmeli.

İmanın kuvveti nisbetince kıymet görür insan. Sevdiği bir insana (eşi, çocuğu, kardeşi, anası, babası, arkadsşı, hocası, şeyhi...) olan sevgi derecesi Allah'a olan sevgisinden fazla olabilir. Ki bu, Allah'a olan imanının zayıflığının göstergesidir.

Tasavvuf ehli, tarikat/cemaat mensubu olmayan birinin gözünde tevil edilmeden direkt yargılanması gayet doğal. Kimsenin laf edene laf etmeye de hakkı yok. Çünkü biz ehli islam için hüküm zahiredir. نحن نحكم بالظواهرBiz zahire göre hükmederiz. Bu islamın kaidesidir ve her müslümanı bağlar.
Zahirin dışında bir şeyi ise kimseye dayatamayız.

Şunu da anlamış değilim. Madem tasavvuf gönül işi, kitaplara nakış nakış işleme sevdası neden?
 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,740
88,289
@Sükût-u Hayâl
Müsaadenizle bir soru daha...
Yukardaki sözün sahibi Feridüddin Attâr bildiğim kadarıyla Vahdet-i vücud ekolünden...
Hem "La mevcude illa hu - Ondan başka mevcut yoktur" diyerek Allah'tan başka tüm mahlukat, Allah namına inkar edilirken nasıl oluyorda aynı ekolün savunucusu bir Mürşide tabi olmayı Allah'a tabi olmakla eş tutuyor?
Mübalağa ile müridin teslimiyeti tavsiye edilmiş diye tevil edilmiş o söz ama bence mübalağadan çok daha fazlası o...
 
  • Beğen
Tepkiler: Alperen61

Sükût-u Hayâl

Yıldırım çarpmış
Sp Kullanıcı
8 Tem 2018
2,805
13,725
@Sükût-u Hayâl
Müsaadenizle bir soru daha...
Yukardaki sözün sahibi Feridüddin Attâr bildiğim kadarıyla Vahdet-i vücud ekolünden...
Hem "La mevcude illa hu - Ondan başka mevcut yoktur" diyerek Allah'tan başka tüm mahlukat, Allah namına inkar edilirken nasıl oluyorda aynı ekolün savunucusu bir Mürşide tabi olmayı Allah'a tabi olmakla eş tutuyor?
Mübalağa ile müridin teslimiyeti tavsiye edilmiş diye tevil edilmiş o söz ama bence mübalağadan çok daha fazlası o...
Vahdetçi olduğunu bilmiyordum.
O görüş için bütün mevcudat Allah ise, mürşidin de müsavi görülmesi, imanda hakikate ulaşmak için öncüsünü önde tutması normaldir.
Amaaan şu sapık görüşle uğraştırmayın beni.
 

Eylül Başak

Administrator
Yönetici
Adminiçe
31 Mar 2020
18,740
88,289
İmanın kuvveti nisbetince kıymet görür insan. Sevdiği bir insana (eşi, çocuğu, kardeşi, anası, babası, arkadsşı, hocası, şeyhi...) olan sevgi derecesi Allah'a olan sevgisinden fazla olabilir. Ki bu, Allah'a olan imanının zayıflığının göstergesidir.
Kime sorarsanız sorun Yaratıcıya ve Resulüne olan muhabbetinin, sevgisinin diğer herşeyden çok üstün olduğunu söyler. Anne, baba, eş, dost, evlat, kardeş sevgisi bu sevginin yanında gölgeninde gölgesidir. Ama ne yazık ki ne zaman yardıma ihtiyacı olsa "medet ya Allah" yerine "himmet ya Gavs" denir...

Benim tarikatler konusundaki fikrim bellidir. Kimsenin haddi değildir ki Şeyh Nakşibendi hazretlerine, Abdülkadir Geylani hazretlerine, İmam-ı Rabbani hazretlerine ve aktablara söz söylesin. Ama maalesef ki her asırda, her dönemde insanların inançlarını sömüren din tüccarları her zaman olmuştur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Alperen61

Sükût-u Hayâl

Yıldırım çarpmış
Sp Kullanıcı
8 Tem 2018
2,805
13,725
Kime sorarsanız sorun Yaratıcıya ve Resulüne olan muhabbetinin, sevgisinin diğer herşeyden çok üstün olduğunu söyler. Anne, baba, eş, dost, evlat, kardeş sevgisi bu sevginin yanında gölgeninde gölgesidir. Ama ne yazık ki ne zaman yardıma ihtiyacı olsa "medet ya Allah" yerine "himmet ya Gavs" denir...

Benim tarikatler konusundaki fikrim bellidir. Kimsenin haddi değildir ki Şeyh Nakşibendi hazretlerine, Abdülkadir Geylani hazretlerine, İmam-ı Rabbani hazretlerine ve aktablara söz söylesin. Ama maalesef ki her asırda, her dönemde insanların inançlarını sömüren din tüccarları her zaman olmuştur...
Öyle karmaşık konu ki, ne vaktim var ne de mecalim anlatmaya.
Hele ki başkalarının sözlerini açıklamaya hiç takatim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eylül Başak

Son mesajlar