QUOTE="Muallem., post: 194981, member: 1792"]
Erkân ve ahkâm-ı zaruriye ki, -yüzde doksandır- bizzât Kur'ânın ve Kur'ânın tefsiri mahiyetinde olan sünnetin malıdır.
İçtihadî olan mesail-i hilafiye ise, yüzde on nisbetindedir.
[/QUOTE]
Diğer konudaki hakikati buraya da aktarmak istedim.
Burdaki hakikat konusunda sizinle hem fikirim..
İslam dininin şeri meseleleri iki başlık altında toplanıyor. Biri zaruriyat kısmı diğeri ise nazariyat kısmıdır. Sizinde belirttiğiniz üzere daha doğrusu Bediüzzaman hz. tanımıyla %90'lık kısmı bizzat Kuranın ve onun tefsiri mahiyetinde olan sünnetin malıdır.
Geriye kalan %10'luk kısım ise İçtihadî meselelerdir ki 90 elması bırakıp on altını tercih etmek, on altın ile 90 elmasın hakikatini meczetmek caiz değildir ve el - insaf dedirtir insana
Erkân ve ahkâm-ı zaruriye ki, -yüzde doksandır- bizzât Kur'ânın ve Kur'ânın tefsiri mahiyetinde olan sünnetin malıdır.
İçtihadî olan mesail-i hilafiye ise, yüzde on nisbetindedir.
[/QUOTE]
Sizin öz Türkçenizi ben çok iyi anlıyorum merak etmeyin.Mes'ele-i içtihadiye
altun ise, öteki birer
elmas sütundur. Acaba doksan elmas sütununu, on altunun himayesine vermek, mezcedip tâbi kılmak caiz midir?
Diğer konudaki hakikati buraya da aktarmak istedim.
Burdaki hakikat konusunda sizinle hem fikirim..
İslam dininin şeri meseleleri iki başlık altında toplanıyor. Biri zaruriyat kısmı diğeri ise nazariyat kısmıdır. Sizinde belirttiğiniz üzere daha doğrusu Bediüzzaman hz. tanımıyla %90'lık kısmı bizzat Kuranın ve onun tefsiri mahiyetinde olan sünnetin malıdır.
Geriye kalan %10'luk kısım ise İçtihadî meselelerdir ki 90 elması bırakıp on altını tercih etmek, on altın ile 90 elmasın hakikatini meczetmek caiz değildir ve el - insaf dedirtir insana