MusaAleyhisselam´in Mucizeleri
Yükseknesebleri, Musa bin İmran bin Fahit bin Lavi bin Yakub bin İshakbin İbrahim diye başlar. Beni İsrail´in peygamberlerinin enbüyüklerindendir. Harun Aleyhisselam da kardeşi idi ve ayni nesebemalikti. Her ikisi de Firavun ve onun kibti kavmini hak dine davetile emrolunmuşdur. Mucizelerin Musa Aleyhisselam´in ellerinde zuhuretmesi Harun Aleyhisselam´in peygamber olmasina mani degildir. CünküHazreti Musa Aleyhisselam´in dilinde pelteklik oldugundan kendisinevezir ve yardimci olarak Harun Aleyhisselam verilmiştir. Davetolunan Firavn ve ona tabi olanlar oldugu icin birinin mucizesi digeriicin de mucize olabilir. Hazreti Musa Aleyhisselam´in mucizeleri onyedi ceşit olup yanliz dokuz tanesi Kur´an ayetleri ile sabittir.
MusaAleyhisselam´in Birinci Mucizesi
HazretiMusa´nin asa´yi şerifl idi. Meşhurdur ya! Şuayb Aleyhisselam´indamadi oldugu zaman koyunlari sürmek, agaclarin yapraklarini döküpkoyunlari doyurmak, kurtlari kovalamak gibi faidelere binaen bir asadamad hediyesi makaminda kendisine hediyye olarak verilmişti. Buasa´nin ilk sahibi Hazreti Adem Aleyhisselam olup, peygamberden peygambere intikal ediyordu. Hazreti Musa Aleyhisselam´a gelinceyekadar mucizelik hali görülmemişti. Musa Aleyhisselam Hazreti Şuayb(A.S.)´in yaninda kaldigi zaman bile yukarida saydigimizfaidelerinden başka faidesi görülmemişti. Ne zaman ki HazrertiMusa hanimi ile Misir´a giderken Tur vadisine geldiginde elindekiasa ejderha oluverdi. Bu hal kendilerine alişkanlik olduktan sonrabir kac defa da mucize olmadan kendileri göstermişdir. Asa´ninejderha olmasi, Firavni korkuya düşürmesi, sihir yaptirmak icintopladigi adamlarin iman etmeleri, Şab denizine vurunca on iki yolacilmasi ve daha bunun gibi faziletlerden dolayi mucizelerinin enbüyügü o asa´yi şerif idi.
BuMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Kildeisimde bir kafir kilicini cekip öldürmek fikri ile hücum etmişti.Resulu Ekrem (A.S.) o hali görünce Kudayb isimli asasini o kafirinönüne atar atmaz asa ejderhaya dönüşmüş, Kilde: <Amanya Resulallah! Bundan beni kurtariniz>diye feryada başlamişti. Resulu Ekrem (A.S.) asayi elinealmiş asa eski haline dönmüştü. O asada daha bir cok harikuladehaller mevcut idi. Bir tanesi de Şifa-i Şerif´te anlatilmiştir.Mekke-i Mukerreme´nin fehtedildigi gün Resulu Ekrem (S.A.V.)Efendimiz
(Mekke´yegirerken de) şöyle de: Hak (İslam) geldi, batil (küfür) yokoldu. Gercekten batil daima zeval bulucudur.(El-İsra suresi, 81)*Buhari ile Muslim´in rivayet ettikleri bir hadiste aciklandiginagöre, Peygamber (s.a.v.), Mekke´ye girdiginde Kabe´nin etrafindaüc yüz altmiş put vardi. Asasi ile onlardan her birine bu ayetiokuyarak dokundu ve putlar yere serildi. ayeti kerimesini okumuş veo ellendeki asa ile putlara işaret edince hepsi yüzükoyun yeredevrilmişler, adeta yere secde etmişlerdi. Resulu Ekrem (S.A.V.)hac ve cihad zamaninda o asayi yanlarinda götürürlerdi. Bunun icinkendisine Sahibul Kudayb denirdi. Uhud muharebesinde o asaninzulfikar isimli kilinca dönüştügü de sahih hadisler arasindadir.
MusaAleyhisselam´in İkinci Mucizesi
HazretiMusa Aleyhisselam mubarek sag elini her ne zaman cebine sokup cikarsaelinde güneş gibi bir nur parlamaya başlar bunu gören kafirlerise hemen kacişirlardi.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Mübarekellerinde güneşten daha parlak olan nuru ilahi tecelli etmiştir.Bu nurun kafirlere verdigi dehşet kadar hic bir şey tasavvurolunamazdi. Huneyn ve Hayber muharebelerinde kafirleri kacirtan bunur idi. Resulu Ekrem (S.A.V.) bu nur ile doguyu ve batiyi vebunlardaki olanlari temaşa ederdi. Fakat bu nur lazim oldugu zamanpeyda olurdu. Nitekim Hendek kazilirken Ashabi Kiram rastladiklaribüyük kayayi kiramadiklarini bildirdiklerinde Resulu Ekrem (A.S.)gelmiş, ellerine külüngü almiş ve o anda elinde nur peyda olmuşonun sayesinde Şam´in kirmizi köşklerini görüp haber vermişti.Şöyle ki: Bimillahi deyip taşa bir defa vurdugunda taşin üctebirini kirmişti, <AllahuEkber! bana Şam´in anahtarlari verildi. Vallahi şu anda ben Şam´inkirmizi köşklerini görüyorum>demişti. İkinci vuruşunda ise taşin ücte birini dahakirmiş ve Allahu Ekber bana Faris ikliminin anahtarlari verildi.Vallahi ben şu anda Kisra´nin beyaz köşklerini görüyorum,demiş. Ücüncü defa Bismilla deyip vurdugunda taşin tamamikirilmiş ve Allahu Ekber bana Yemen´in anahtarlari verildi. Vallahiben şu anda San´a nin kapilarini görüyorum buyurmuşlardi. Bumalumatin hepsi mübarek ellerindeki nurun parlamasindan ilerigelmişti.
MusaAleyhisselam´in Ücüncü Mucizesi
MusaAleyhisselam Şab denizinin kenarina İsrailogullari ile gelinceMubarek asasini Allahu Teala´nin emri ile denize vurmuş ve deniz deİsrailogullarinin firkasinin adedince tam on iki yol acilmişti. Buyollardan karşi taraftaki Tur kismina gecmişler, arkalarindanFiravn bu: Allah yoludur zanni ile denize girmiş ise de askerleriile birlikte bogulmuşlardi.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
ResuluEkrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem Efendimiz Habeş Meliki NecaşiyeCafer Radiyallahu anhi göndermişti. Hazreti Cafer yanindakilerlebirlikte bir nehrin kiyisina gelmişler fakat, kafirler nehrinkiyisindaki kayiklari oradan uzaklaştirip onun nehrin karşitarafina gecmesine mani olmuşlardi. Hazreti Cafer Radiyallahu anhResulu Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem Efendimize mektub yazmiş.Resulu Ekrem (A.S.) de onlara bir defa olmak üzere Kudayb isimliasasini göndermiş ve nehre vurmalarini söylemişti. CaferRadiyallahu anh Asayi nehre bir defa vurdugunda yukarilara sularyükselmiş ve nehirde onlarin gececegi kadar yollar meydana gelmişo denizden emniyetle gecmişlerdi. Zannedersem bu denizden murad yineŞab denizi yani kizil deniz olsa gerektir. Cünkü Habeşistan ileArabistan arasinda o denizden başka deniz yoktur. Veyahut da birihtimal daha var ki o da Nil suyudur. Nil´e de deniz denilebilir.
MusaAleyhisselam´in Dördüncü Mucizesi
MusaAleyhisselam Tih cölünde kavminin kendisinden su istemesi üzerinemubarek asasini bir taşa vurmuş, o taştan Beni İsrail´infirkalarinin adedi kadar göz acilmiş ve gözlerden su cikmiştir.Musa Aleyhisselam su iktiza ettikce vurup su cikarmak icin o mubarektaşi yaninda götürmüştür.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Yukarilardabu makamda zikredilecek mucizeler zikredildi. Burada yanliz mübarekparmaklarindan cikan halis sudan bahsedecegiz. Buna dair hadisişerifi bir cok sahabi rivayet etmişlerdir. Enes, Cabir, İbniMesud, Radiyallahu anhum de rivayet edenlerdendir. Cabir hadisininmeali şudur: Hudeybiye seferinde iken Ashabi kiramin suyu bitmişti.Resulu Ekrem (S.A.V.) Efendimiz bir deri kabin icindeki sudanabdestini aliyordu. Sahabeden biri gelerek dedi ki <Ya Resulallah! Şu deri kantaki sudan başka suyumuz kalmadi. EfendimizSallallahu Aleyhi Ve Sellem hemen mübarek ellerini o kabin üzerinetuttular. Parmaklarinin arasindan pinarlar gibi su akmaya başladi.Kana kana herkes icti. Cabir Radiyallahu anhdan hadisi rivayet edenSalim isimli zat, Cabir (R.A.) hazretlerine sormuş : <Suyuicen kac kişi idiniz?>diye.Cabir (R.A.) hazretleri buyurmuş: Eger yüz bin kişi olsaydik yinede hepimize yetecek kadar su akiyordu. Biz ise ancak bin beş yüzkişi kadardik, diye cevap vermişti. <Dünyave ahirette ne kadar su varsa en faziletlisi Resulu Ekrem (A.S.)´inparmaklari arasindan akan sudur>beytide buna delalet eder.
Eveto su zemzem suyundan da efdaldir. Sakin Kevser suyu Cennette olmasiitibari ile zemzemden daha efdal oldugunu sanilmasin. Cünkü Şemailşerhlerinde görüldügü üzere Resulu Ekrem (S.A.V.) bir kabicerisine bevletmişti. Sahabeden Enes veya bir başkasi bunu suzanni ile icivermişti. Bir müddet sonra Resulu Ekrem (S.A.V.) bukabin icindekini dişari dökünüz diye emrettiklerinde EnesRadiyallahu anh: <YaResulallah! Ben onu su zanni ile ictim. Gayet lezzetli buldugumdanbevl oldugunu bile hissetmedim>dedi.Acaba bevli bevl oldugu bilinmeyecek kadar lezzetli olursa, mübarekparmaklarindan akan su nasildi? Kevser suyu zemzem suyununderecesinde olmadigi şöyle düşülürse anlaşilacaktir. CebrailAleyhisselam tarafindan Resulu Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem´inmübarek gögüsleri Kevser suyu ile degil zemzem suyu ileyikanmiştir. Eger Kevser suyu daha faziletli olsaydi onunlayikanirdi. Şimdi nerede kaldi ki mübarek parmaklarindan akan suyunyaninda Kevser suyu daha faziletli olabilsin! Su mucizesinden bahisacilmişken Hazreti Musa Aleyhisselam´in su mucizesi ile aynimakamda olmasi hasebiyle şunu da zikredelim: Resulu Ekrem SallallahuAleyhi ve Sellem Tebuk seferinde Ashabi ile susuz bir yereinmişlerdi. Su aramasi icin Zubeyr Radiyallahu anhi gönderdi.Zubeyr Hazretleri ne kadar aradi ise su bulamadi. Resulu Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e gelerek su bulamadigini bildirdi.Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem Zubeyre bir taş bulupgetirmesini söyledi. Zubeyr getirdi. Resulu Ekrem (S.A.V.)Hazretleri mübarek ellerini taşin üzerine koyar koymaz hementaştan su akmaya başladi.
MusaAleyhisselam´in Beşinci Mucizesi
Kibtikavminin Beni İsrail´e yapmiş oldugu zulüm artik haddini aşmişti.Bunun üzerine Cenab-i Hak Musa Aleyhisselam´a tufan mucizesiniverdi. Tufan, yagmurun cok yagmasi, sularin taşmasi ve her yeribasmasi demektir. Öyle bir tufan oldu ki kimse evinden dişaricikamadi. Ortalik karardi. Ay ve güneş görünmez oldu. Sularkibtilerin evlerinin icine de girdigi icin oturacak yerleri dekalmayip ayakta kaldilar. Beni İsrail´in evlerine bir damla bile sugirmedigi görülünce bu tufanin Kibti kavmine ait oldugu anlaşilmişoldu. Tamamen helak olacaklarini anlayinca: <Egerbizi bu beladan kurtaracak olursan hem sana iman ederiz hem de Beniİsrail´i yaninda götürmene musaade ederiz>dediler. Hazreti Musa´ya yalvardilar. Hazreti Musa (A.S.)tufanin kesilmesi icin dua buyurunca, rüzgar gelip tufan kesildi.Toplanan sular kurudu. Sularin gittigi yerlerde güzel otlarbittigini görünce kiptiler tufan bizim hakkimizda hayirmişrahmetmiş dediler ve yine de iman etmediler.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Kureyşkafirlerinin yaptiklari eziyetler tahammül edileyecek bir dereceyegelince: <Ya Rabbi!bunlara Yusuf´un kavmine verdigin kitligi ve kurakligi ver>diye beddua etti. Cenab-i Hak Resulunun duasini kirmadi veonlara öyle bir kitlik verdi ki, yedi sene gökten bir damla yagmurdüş medi. Ac kaldilar. Acliktan ölmüş hayvanlarin leşleriniyemeye başladilar. Hatta yünleri kanla kariştirip yemeye mecburkalmişlardi. Cenab-i Hak
[Feezekehellahulibesel cui] ayeti kerimesi ile o kitligi hikaye buyurmaktadir.Nihayet Resulu Ekrem (A.S.)´e: <Cenab-iHakk´a dua et de bu belayi bizden kaldirsin>yalvardilar. Resulu Ekrem (A.S.) dua buyurunca tufan denecekkadar şiddetli yagmur yagmaya başladi. Tufandan da korkunca Cenab-iHakk´a dua et de bu tufani da kaldirsin biz de iman edelim diyeyalvardilar. Resulu Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem Efendimiz duabuyurunca tufan da kalkti. Yagmur sulari cekilince otlar yeşilliklermeydana cikmaya başladi. Bu defa bu tufan bizim icin bir rahmet imişdediler ve iman etmediler.
Ebuİshak, Mucizetul-Enbiya isimli kitabinda şöyle yazmaktadir:
ResuluEkrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e hutbe okurken birisi: <YaResulallah! Yagmur icin de dua buyurunuz>diye ricada bulunmuş, Resulu Ekrem (S.A.V.) de dua buyuruncabir hafta kadar yagmaya devam ettiginden evlerin icine varincayakadar sularla dolmuştu. Ayni kimse ikinci cuma günü: <YaResulallah! Dua edin de yagmur artik kesilsin!>diye ricada bulunmuş. Resulu Ekrem Sallallahu Aleyhi veSellem de [Heveleyne vele aleyne] diye dua edince yagmur kesilmiştir.Şifai şerifin (fisticabeti duaihi) yani Resulu Ekrem (A.S.)´induasinin kabulu bahsinde bir hadis meali de tipki böyledir.
MusaAleyhisselam´in Altinci Mucizesi
Kibtikavminin ekinlerini, meyvelerini, hatta giydikleri elbiselerini,evlerinin tavanini bile yiyen cekirgelerdi.
HazretiMusa Aleyhisselam tufandan sonra yine iman etmeyen kibtilere kirk günkadar nasihat etmiş yine de iman etmemişlerdi. Cenab-i Hak daonlara cekirge belasini göndermişti. Yukarida söyledigimiz herşeylerini yemişler ancak, bu kadar haşarat olmalarina ragmen Beniİsrail´in hic birinin bir şeyine bile dokunmamişlardi. Evlerinegirmemiş, meyvelerine zarar vermemişlerdi. Bundan cekirge belasininda kibti kavmine mahsus bir bela oldugu anlaşiliyordu. Kibtiler debunu anlayinca Musa Aleyhisselam´a gelip eger bu belayi kaldirirsansana iman ederiz dediler. Musa Aleyhisselam da dua buyuruncacekirgeler gittiler. Kibtiler bu defa zaten hic bir yiyecegimizkalmadi. Cekirgeler kalsalardi ne yiyeceklerdi. Gitmelerinin birfaidesi olmadi dediler yine iman etmediler.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Rabiaisimli kabilenin isyani son hadde gelmiş oldugundan belki islah-inefs ile iman ederler diye üzerlerine cekirge yagdirilmasi icinCenab-i Hakk´a dua etmişlerdir. Rabia kabilesinin bütün ekinlerimahvoldugu icin Efendimiz (A.S.)´e gelerek <Neolur dua ediniz de bu bela kaldirilsin>deyince dua buyurulmuş ve cekirgeler de cekilmişlerdi.
Birde Misir hükümdari Mukavkis´i imana davet üzere mektubgönderildigi halde ileri gelenler ve vezirler iman etmemişlerdi.İman etmelerine bir vesile olmasi icin büyük bir belayatutulmalari hakkinda Resulu Ekrem (S.A.V.) dua etmişlerdi. Cenab-iHak dualarini kabul buyurup, üzerlerine cekirge musallat kildi.Cekirgeler bütün ekinlerini ve meyvelerini yedigi icin büyük birkitlik başgösterdi. Nihayet bu belanin iman etmemeden ilerigeldigini bildiklerinden Medine´ye birkac elci gönderip: <Duaediniz de cekirgeler uzaklaşsin>diye Resulu Ekrem (A.S.)´den rica ettiler. Resulu Ekrem(S.A.V.) de dua buyurunca bu beladan kurtuldular.
MusaAleyhisselam´in Yedinci Mucizesi
Bitve ekin böcegi denen haşerat; buydag, arpa, cavdar, dari gibihububata ariz olmuşlardi. Bit belasi dehşet yönünden cekirgekadar şiddetliydi. Firavn´in kavminin azginlarinin üzerineanbarlarda olan hububatlarinin da telef olmasi icin Cenab-i Hak bitmucizesini gönderdi. Bu defa da <Duaediniz bu bela kalksin iman edecegiz>dediler. Fakat dua olunup bu bela da kalkinca yine iman etmediler.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
NecranHiristiyanlarinin isyan ilan etmeleri üzerine, Hak yola gelmelerinesebeb olmak üzere bir ceşit vbelaya tutulmalari icin Resulu Ekrem(S.A.V.) dua buyurmuşdu. Bunun üzerine ambarlarindaki hububatlarinabit düştü. Yiyeceklerinin kalmiyacagini anladilar ve hemenEfendimize (S.A.V.) gelerek dua etmelerini rica ettiler. Resulu Ekrem(S.A.V.) de dua buyunca bu bela onlardan gitmiştir.
MusaAleyhisselam´in Sekizinci Mucizesi
Ufacikkurbagalari önceki belalarla iman etmedikleri icin Cenab-i Hakmucize olarak gönderdi. Bu bela yukarida zikredilen üc beladan dahadehşetliydi. Kurbagalar yiyeceklerine iceceklerine düşer kalirdi.Dehşeti o kadar ileriye varmiştir ki, bir söz söylemek isteseleragizlarini acarken agizlarindan iceri giriyordu. Gece yattiklarizaman gögüslerine toplanan kurbagalardan uyuyamazlardi. Yedi günböylece devam eden bu belaya dayanamadiklarindan bizzat Firavn MusaAleyhisselam´a gelerek belanin gitmesi icin rica etti. Belagitmesiyle hem kendisi hem de kavmi icin iman edeceklerine dair sözverdi. Musa Aleyhisselam dua buyurunca bela kalkmiş fakat onlar imanetmemişlerdir.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Hendekharbinde kafirlerle ittifak eden Cidde ahalisinden bir grup üzerinedua edilmiş, üzerlerine kurbaga yagib tamamen mahvolmuşlardi.Diger Müslüman Ciddeliler gelip bu belanin memleketlerindenuzaklaşmasini istemişler, Resulu Ekrem (S.A.V.) de dua buyuruncakurbagalar defolup gitmişlerdi.
Ebuİshak Mucizatul-Enbiya isimli eserinde bir köy diye yazmiş fakat,o köyün ismini söylememiştir. Acizane arayarak basilmişbasilmamiş eserlerde Cidde ahalisinin bir grupu diye buldum.
MusaAleyhisselam´in Dokuzuncu Mucizesi
Kanbelasi gönderilmiştir. Birinci derecede dehşetli bir bela idi. Bubela şu ayeti kerime de beyan olunur.
Bizde, ayri ayri mucizeler olmak üzere, onlara sel felaketi, cekirge,haşarat, kurbagalar ve (sularina) kan gönderdik. Yine de(inanmayip) kibirlendiler. Onlar öyle mucrim bir kavimidiler.(El-Araf suresi, 133) Bu ayeti kerimede bazi tefsirciler enaşagidan en yüksege ilerleme oldugunu söylediklerinden, kanbelalarinin en şiddetlisi oldugu anlaşilir. Bu belanin dehşetişöyleydi: Misir´daki bütün sular iman etmiyen kibtilerinkablarina girerken hemen kan oluyordu. Hic su icemez oldular ve susuzkaldilar. Beni İsrail ise hic bir şey hissetmeden tatli tatliiciyorlardi. Nihayet hepsi Hazreti Musa´ya gelip; <Bubelayi kaldirmak icin Cenab-i Hakk´a dua edeniz. Bu kere şüphesiziman edecegiz> diyeyalvardilar. Hazreti Musa (A.S.) dua buyurunca o bela kalkti.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
BeniKilab isimli kabilenin yanindan Resulu Ekrem (S.A.V.) ve ashabigecmişlerdi. Ashabdan bazilari gidip su istediler. Onlar ise suvermediler. Resulu Ekrem (S.A.V.) beddua edince bütün sulari kanadöndü. Sonra Resulu Ekrem (S.A.V.)´e gelip sularinin evvelki halegelmesi icin dua etmesini rica ettiler. Resulu Ekrem (A.S.) de duabuyurunca sular evvelki hallerine döndü.
Birde Meymune isimli kuyunun sularinin kana dönüşmesini bir kabilemucize olarak Efendimiz (S.A.V.)´den istemişlerdi. Resulu Ekrem(S.A.V.) dua buyurunca sular kana döndü. Sonra kuyunun yakinindaoturanlar gelerek suyun eski hale gelmesi icin rica etmişler. ResuluEkrem (S.A.V.) de dua buyurunca su eski haline dönmüştü.
MusaAleyhisselam´in Onuncu Mucizesi
Beniİsrail´den biri öldürümüştü. Kim tarafindan öldügürüldügübelli degildi. Musa Aleyhisselam´in duasiyla ölü dirilip habervermiştir.
Öldürülenadamin yakinlari Musa (A.S.)´ya gelerek öldürenin bildirilmesinirica ettiler. Hazreti Musa dua etti. <Öldürülenkimse dirilip haber vermesi icin bir sigir kurban edilsin birparcasiyla ölüye vurulsun>diye vahiy geldi. Hazreti Musa (A.S.) öyle yapinca ölüdirilip kendisini öldüreni haber verdi.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Ensardanbir zat öldürülmüştü. Öldürenin bilinmedigi icin akrabalarigelip katilin bulunmasini rica ettiler. Resulu Ekrem (S.A.V.) Kudaybisimli asasini ölüye vurunca ölü dirilip kendisini öldürenihaber vermiştir. Ölüleri diriltme mucizelerinin tafsilati İsa(A.S.)´in ölüleri diriltme bahsinde verilecektir.
MusaAleyhisselam´in On Birinci Mucizesi
Tihcölünde Beni İsrail ac kalinxca Musa (A.S.)´a coluk cocugun acoldugunu yiyecek verilmesi icin dua etmesini istediler. Hazreti Musa(A.S.) dua edince (Tih sahrasinda) üzerinize bulutu gölge yaptikve size kudret helvasi ile bildircin (kuşu) indirdik. Size rizikolarak verdigimiz şeylerin iyi ve güzelinden yeyin (dedik). Amaonlar (itaat etmemekle) bize zulmetmediler. Lakin kendilerinezulmetmişlerdi.(El-Bakara suresi, 57) ayeti kerimesi hükmünceBeni İsrail´i Kudret helvasi ile bildircin kebabi ihsan edildi. Herne zaman arzu ederlerse önlerine hazir olarak iniyordu.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Hendekvak´asindan Ashabi Kiram´in yiyecegi kalmadigi icin Huzuru Saadet´egelip şikayet ettiler. Resulu Ekrem (A.S.) dua buyurunca güzelyemekler, kudret helvalari, bildircin kebaplari, ballar gönderildive Ashab yedi gün onlarla idare ettiler. Tasavvufi yönünüdündürürsek Cabir (R.A.)´in kesmiş oldugu oglak hamuru ve yenenekmek de hep Cenab-i Hak tarafindan gönderilen yiyeceklerdir. Gözeaz görüldügü halde bütün askeri doyurdu.
AyricaGatafanlilar mucize olarak kendilerine pilic ve tavuk etlerini kebapolarak gönderilmesini istemişlerdi. Dua buyurulunca istedikleriAllahu Teala tarafindan kendilerine gönderilmişti.
MusaAleyhisselam´in On İkinci Mucizesi
HazretiMusa (A.S.) kardeşi Harun (A.S.)´u kavmin yaninda birakip kendisiTur dagina gitmişti. Geriye döndügünde kavminin dinden döndügünüve bir buzagiya tapmakta olduklarini gördü. Hemen buzagiyi
Musa,Haydi def ol! Hayatin boyunca senin nasibin, Benimle temasyok! demendir. Hem sana bir de azab zamani var ki, ondan aslacayilmayacak. O başinda bekleyip durdugun ilahina da bak! Biz onucayir cayir yakacagiz. Sonra onu parcalayip mutlaka deryayasacacagiz!dedi.(Taha suresi, 97)*[Samiri, bundan sonra cöldedolaşmayabaşlamiş ve birini gördügü zaman Temas yokdiye bagirirmiş.Şayet bir kimse ona dokunursa ikisi birden hasta olurmuş.] Ayeticelilesinin hükmüne göre kesti. Sonra yakti ve küllerini de suyaatti.
Bununmucizelik yönü; mubarek elini buzagiya sürdügünde o buzagidikene döndügünden ateşte yakmişlardi. Mezkur ayette bu mucizenedelalet ediyor. Cünkü o buzaginin asli kibtilerin süs altinlariidi. Bu yanmak degil ancak erimesi lazimdi. Son halini düşünürsekruh sahibi bir hayvan oldugundan yakmak kabil olsa bile yandirmasicok zordur.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Tebukkasabasini teşrif ettikleri zaman ahali Huzuru Saadet´e gelip <Şualtin putumuz odun olsun>dediler. Efendimiz (S.A.V.) de dua buyurunca put odun olmuşve ateşte yakilmiştir. Bu mucize ile Tebuklülerin cogu Müslümanolmuşlardir.
MusaAleyhisselam´in On Ücüncü Mucizesi
Beniİsrail emri ilahi mucibince Kudus yahut Eriha isimli kasabaninkapisi önünde secde ve tazarru eyledikten sonra şehir´e girmekicin emrolunmuş, secde ettikleri zaman istigfar manasina olan Hittakelimesini de söylemeleri icab ederken onlar Hinta manasina manasinadegiştirip alay etmeye kalktilar. Yahut da Celaleyn tefsirinindedigi gibi <Hinnefişi´re>manasinadegiştirdiler. Bu yaptiklarina karşilik Cenab-i Hak onlari büyükbir kitliga dücar kildi. Nitekim
Fakato (kendilerine) zulmedenler, kendilerine söylenen sözü başkasözle degiştirdiler (tövbe ettik manasina gelen hitta kelimesinialaya alarak bugday manasina gelen hinta´ya cevirdiler). Biz de buzalimlere yaptiklari sapikligin karşiligi olarak gökten murdar birazab indirdik.(El-Bakara suresi, 59) ayetiyle hikayebuyurulmuştur. Sonradan ekinlerinin meralarinin hep birdenmahvolmasi Hazreti Musa (A.S.)´nin merhametini celbetti. Bu halinonlardan kalmasi icin dua etti. Duasi kabul olunup bir avuc kum alipsacmasi kendisine vahyedildi. Hazreti Musa (a.S.) öyle yapti. O andayerler azicik harekete gelip ziraatler, meyveler, meralar evvelkiyerine gelmiştir.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Hayberinmuhasarasi esnasinda, ahalisinin küfürde inatlari memeleketi teslimetmemediki israrlarindan, emri ilahi ile ekinleri, agaclari,mahvedilmiş, sonra fetholununca İslam´in tasarrufana peygamberinhükmüne gectigi ve hakimi olan Hayy bin Ahtab´in kizi Safiyye deResulu Ekrem´in nikahina girmesiyle memleketin harab hali ResuluEkrem (A.S.)´in merhametini celbetti. Evvelki hali gibi olmasi icindua etti. Dua kabul buyurdu. Ve bir avuc kum alip etrafa serpmesiemrolundu.
ResuluEkrem (S.A.V.) de öyle yapinca memleket yeniden ihya oluverdi.
MusaAleyhisselam´in On Dürdüncü Mucizesi
HazretiMusa (A.S.) Tur´dan dönüp kavminin sapittigi görünce nasihatedip yine iman ettiklerinde kendilerine O zaman Musa, kavmine, Eykavmim, siz buzagiyi (ilah) edinmekle gercekten kendinizezulmettiniz. Hemen yarataniniza tevbe edin ve kendinizi öldürün(nefsinizi islah edin)! İşte bu yarataniniz katinda sizin icin dahahayirlidir.demişti. Allah da tevbelerinizi kabul etmişti. Cünkütevbeleri cok kabul eden ve cok merhametli olan O´dur.(El-Bakarasuresi, 54) ayeti kerime hükmünce birbirlerini katletmeleri şartkilinmiş aralarindaki katlden tam yetmiş bin kişi ölmüştü. Selgibi kan akmiş zamanla ortaligi pis bir koku kaplamişti. Musa(A.S.) yagmur gelmesi icin dua etmiş bir güzel yagmurla ortaliktemizlenivermişti.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
BedirMuharabesinde kafirlerin yerlere akan murdar kanlarini kokusundanrahatsiz olmuşlardi. Yerlerin temizlenmesi icin rahmet isteyinceyagan rahmet yerleri temizlemiş ve bir koku da kalmamişti.
MusaAleyhisselam´in On Beşinci Mucizesi
HazretiMusa Aleyhisselam Tih cölünde bulunan Beni İsrail´in hallerindenhaber alamadigi icin kalbi şerifi cok daralmişti. O anda bir kurtgelerek onlarin hallerinden yeteri kadar bilgi vermişti.
Bu MucizeMakamindan Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
BeniEsed kabilesinin yanina gittiklerinde bir kurt gelerek Resulu KibriyaEfendimiz´e sui kast yapacaklarini bizzat haber vermiş bunu yanindabulunan Ashabi Kiram da işitmişlerdi. Yukarida Hazreti Adem´inmucizesi hakkinda kurtun konuşmasi sahih hadis meali olaraknakledilmişti.
MusaAleyhisselam´in On Altinci Mucizesi
HazretiMusa Aleyhisselam fakru zaruretini Cenab-i Hakk´a arzettigindeCenab-i Hak sari dikenleri altin yaparak zenginlik vermiş ve bunuduyan Karun cok hasedlenmişti.
ResuluEkrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem Hazretleri´ne İbni Yezid isimlihükümdarin veziri gelip bazi dikenlerin altin olmasi icin mucizeteklifinde bulundugunda dua buyurdu ve dikenler altin oluverdi.
MusaAleyhisselam´in On Yedinci Mucizesi
MusaAleyhisselam bir yerden diger bir yere giderken mesafe kücülürdü.Buna tayyi mekan hadisesi denir ki uzak mesafeleri kisa zamandaalirdi.
Bu MucizeMakaminda Resulu Ekrem (S.A.V.)´in Mucizesi
Taifile Mekkei Mukerreme arasi on sekiz saatlik yol oldugu halde cok kisabir zamanda Taife gitmişlerdi. Resulu Ekrem (S.A.V.)´in tayyi mekanhadisesine şu ayeti celile de delalet eder:
(Hertürlü noksanliktan) müzzeh bulunan (Allah), kulunu (Muhammeds.a.v.´i) geceleyin (Mekke´deki) Mescid-i Haram´dan alip,kendisine bir takim ayetler gösterelim diye; etrafini mübarekkildiginiz Mescid-i Aksa´ya götürdü. Cünkü işiten, bilen O´dur(yani peygamberinin bütün hallerini O bilir).(El-İsra suresi,1) Gecenin bir cüz´ünde Mekke´den (Mescidi Haram´dan MescidiAksa´ya oradan da yedi kat göklere teşrif edip sabahleyin yineMekke-i Mukerreme´de görülmüştür. İleride görülecegi üzeretayyi mekan mucizesine keramet makaminda bir cok evliyallah da mezkurolmuşlardi.