Dini Sorular Salyangoz Yemek Caiz mi?

Karaton

GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
Kurucu
27 Ocak 2017
4,299
18,123
Bolu
www.sevgiplatformu.info
Din bir tanedir sahibide birtanedir
O zaman ona göre din buna göre din olamaz.
Hele ki Allah bir çok ayette sınırlarını belirlediği bir konuda.
Salyangoz mu neyse biz yemiyoruz bizim kültürümüzde mutfağımızda yok.
Ama başkası yiyorsa onada haram diyemeyiz. Allah dememişse bizim haddimize değil

Hac suresi 30. Ayet
Yapılması gereken işte budur. Kim Allah’ın koyduğu yasaklara saygı gösterirse bu, rabbi katında kendisi için çok hayırlı olur. Size vahiy ile (haramlığı) bildirilenlerin dışındaki hayvanları yemeniz helâl kılınmıştır. Öyleyse pislikten yani putlardan uzak durun ve asılsız sözden de kaçının.

Vahiy ile belirlenmiş haramlar ise eymenin yukarıda paylaştığı ayette ve benzeri ayetlerde de sabşttir
 
Son düzenleme:

Karaton

GÜCÜ DOĞURAN DÜŞÜNCEDİR
Kurucu
27 Ocak 2017
4,299
18,123
Bolu
www.sevgiplatformu.info
Eziyet etmeden öldürmek ne demek ?
Canını yakmadan öldürün o zaman helal
Öldürmek zaten eziyet değil mi
İnsanların yanlış uygulamaları yada davranışları bizleri hak olan bir şeye yada Allahın bir emrine karşı gelir bir noktaya taşımaması gerekir.
O sınırlar içinde herşey konuşulabilir onun dışına çıkılırsa biz yokuz.
Yani bizim kurban kesmemiz veganlar tarafından eziyet olarak algılanıyorsa bizimle değiller yani.
Ama veganlar o aşamalarda hayvanlara karşı yapılan yanlış muamelelere yada üstün körü düşüncesiz hareketlere karşı tavır geliştiriyorlar ise tamam o zaman birlikteyiz.
 

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,677
Eziyet etmeden öldürmek ne demek?Canını yakmadan öldürün o zaman helal Öldürmek zaten eziyet değil mi
ilk önce eziyet üzerinde bir duralim eziyet ne iste bir zulüm olur ve ister istemez o bir hayvanin canini yakmaktir.

Sana Türkiyeden bir örnek vereyim ve görüp sahid oldugum hayvani dövmek ve sopa ile ve elindeki degnek veya elindeki bicaki hayvanin bacagina batirmak veya ona saplamak yada bir yerini kurbandan önce kesmektir iste o eziyet veya zulüm denilen seyde bunlar gibi birer fiillerdir.

Canini yakmakmadan kurban edebiliyormusun ve bu mümkündür ve nasil islami usule göre davranmak ve o adab ile kurbani kesmektir.

Öldürmek eziyet olsaydi o zaman kurban kesmemek gerekir idi ve vakia ise Hz. ibrahim(a.s) kissasinda mevzu olarak bilinmektedir.

Yani hayvani sakat etmeden veya incitmeden bir yerini kirmadan ve kisaca ona zarar vermeden kurbani kesmek olur.
 
Son düzenleme:

DenizKızı

Beni Siz Delirttiniz
Sp Kullanıcı
11 Nis 2020
8,367
43,858
30
Kocaeli
ilk önce eziyet üzerinde bir duralim eziyet ne iste bir zulüm olur ve ister istemez o bir hayvanin canini yakmaktir.

Sana Türkiyeden bir örnek vereyim ve görüp sahid oldugum hayvani dövmek ve sopa ile ve elindeki degnek veya elindeki bicaki hayvanin bacagina batirmak veya ona saplamak yada bir yerini kurbandan önce kesmektir iste o eziyet veya zulüm denilen seyde bunlar gibi birer fiillerdir.

Canini yakmakmadan kurban edebiliyormusun ve bu mümkündür ve nasil islami usule göre davranmak ve o adab ile kurbani kesmektir.

Öldürmek eziyet olsaydi o zaman kurban kesmemek gerekir idi ve vakia ise Hz. ibrahim(a.s) kissasinda mevzu olarak bilinmektedir.

Yani hayvani sakat etmeden veya incitmeden bir yerini kirmadan ve kisaca ona zarar vermeden kurbani kesmek olur.
Değerli yorumun için teşekkür ederim Ali abi
Linkteki konu hakkında da düşünceni merak ediyorum paylaşırsan sevinirim.?
 

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,677
Mezhepler buna ek olarak birçok şeyin helal ya da haram olduğunu söylüyor
isin icine mezheb girmis güne ve bir örnek olarak denilir bizim mezhebimize göre veya su mezhebe göre bu o mezheb sahibinin görüsü olarak veya onun sahib oldugu delille binaendir.

Bu arada sunuda hatirlatayim bu görüs sünnete de dayanabilir veya bir ayet-i kerimeye de ve yani bunun dayanmis oldugu o delil hadis den dolayida olabilir ve o mezheb sahibi acisindan da.

Simdi kapali bir söz olarak örnek bizim mezhebimize göre su haramdir ve bu delalet olarak hadisten mi kaynaklaniyor ve yoksa sadece mezheb sahibinin sahib oldugu kendine ait bir görüsümü ve yani ictihad ile mi sabit ve yoksa bunun o delilli bir nass ile mi sabittir.

Bir sey sadece ictihad ile sabit ise ve bunun o delilli böyleyse bunun inkar etmek ile kisi bir nass´i inkar etmis gibi olmuyor ve yani haram islemis veya günahkar olmamis gibi durumdan söz edilir.

Bu söz sonucta nass degil ve iste mezheb sahibinin sözü veya herhangi bir imamin sözünden ibarettir.

Son söz olarak bunda dikkat edilmesi vede özen gösterilmesi gerekende su bu söz nass dan mi cikip geliyor veya baska ifade ile bunun o delilli bizzat bir nass midir veya degilmidir nass ise iste tehlike bunda olur onu inkar etmek veya redd etmek kabul etmemekte ister istemez nass denilen veya nass olan bir sey ile alakalidir.
 
Son düzenleme:

DenizKızı

Beni Siz Delirttiniz
Sp Kullanıcı
11 Nis 2020
8,367
43,858
30
Kocaeli
isin icine mezheb girmis güne ve bir örnek olarak denilir bizim mezhebimize göre veya su mezhebe göre bu o mezheb sahibinin görüsü olarak veya onun sahib oldugu ir delille binaendir.

Bu arada sunuda hatirlatayim bu görüs sünnete de dayanabilir veya bir ayet-i kerimeye de ve yani bunun dayanmis oldugu o delil hadis den dolayida olabilir ve o mezheb sahibi acisindan da.

Simdi kapali bir söz olarak örnek bizim mezhebimize göre su haramdir ve bu delalet olarak hadisten mi kaynaklaniyor ve yoksa sadece mezheb sahibinin sahib oldugu kendine ait bir görüsümü ve yani ictihad ile mi sabit ve yoksa bunun o delilli bir nass ile mi sabittir.

Bir sey sadece ictihad ile sabit ise ve bunun o delilli böyleyse bunun inkar etmek ile kisi bir nass´i inkar etmis gibi olmuyor ve yani haram islemis veya günahkar olmamis gibi durumdan söz edilir.

Bu söz sonucta nass degil ve iste mezheb sahibinin sözü veya herhangi bir imamin sözünden ibarettir.

Son söz olarak Bunda dikkat edilmesi vede özen gösterilmesi gerekende su bu söz nass dan mi cikip geliyor veya baska ifade ile bunun o delilli bizzat bir nass midir veya degilmidir.
Sözün kaynağı elbette çok önemli ancak sözü söyleyen sevilen sayılan değerli görülen tırnak içinde söylüyorum "alimlerden" biriyse o sözü nerden getirdi neye dayanarak söylüyor pek de sorulmuyor..
 

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,677
Sözün kaynağı elbette çok önemli ancak sözü söyleyen sevilen sayılan değerli görülen tırnak içinde söylüyorum"alimlerden" biriyse o sözü nerden getirdi neye dayanarak söylüyor pek de sorulmuyor.
Abim bak buda bugün aklma idi ve gecti mezheb sahibi imamlarin hangi konuda nasil ictihad ettikleri veya baska ifade ile ictihad ederken neye basvurduklari ve bir seyden istinbat ederken neye dayandiklarini avam kimseler bilemez ve bunu da havas gibi kimseler bilmesi mümkündür.

Demem o ki bu gibi seyler malumata tabi ve buna dair söz yok ise veya bir haber de gelmemisse bilenemez bizler gibi kimseler acisindan.

Ve aslinda bu o imamlarin talebelerinin bilmesi ve iste mezheb imamlarinin talebeleri bunlara dair ve bunlar gibi seyler hakkinda ona dair malumat vermemislerse bizim vede diger kimseler acisindanda soru isareti olur.
 
Son düzenleme:

DenizKızı

Beni Siz Delirttiniz
Sp Kullanıcı
11 Nis 2020
8,367
43,858
30
Kocaeli
Abim bak buda bugün aklma idi ve gecti mezheb sahibi imamlarin hangi konuda nasil ictihad ettikkleri veya baska ifade ile ictihad ederken neye basvurduklari ve bir seyden istinbat ederken neye dayandiklarini avam kimseler bilemez ve bunu da havas gibi kimseler bilmesi mümkündür.

Ve aslinda bu o imamlarin talebelerinin bilmesi ve iste mezheb imamlarinin talebeleri bunlara dair ve bunlar gibi seyler hakkinda ona dair malumat vermemislerse bizim vede diger kimseler acisindanda soru isareti olur.
Yani Ali abi diyorsun ki mezheb imamlarinin neye dayanarak konuştukları hep bir soru işareti (yani havas dediğin seçkinler) ama neden?
Ve biz avam dediğin kesim ise dini anlayıp yorumlayamayız illa bir mezheb imamına tabi olmalıyız ve dediklerini kabul etmeliyiz.
Coğrafya kaderdir bence ve insanların inançlarını yaşadıkları Coğrafya sekillendiriyor mezhep imamları alimler havaslar yaşadıkları coğrafyanın koşullarına göre dini yorumladıklarini düşünüyorum
doğru mu anladım yanlış ise düzelt lütfen
 

Ali

Sp Kullanıcı
15 Eyl 2017
5,923
10,677
Yani Ali abi diyorsun ki mezheb imamlarinin neye dayanarak konuştukları hep bir soru işareti(yani havas dediğin seçkinler) ama neden?Ve biz avam dediğin kesim ise dini anlayıp yorumlayamayız illa bir mezheb imamına tabi olmalıyız ve dediklerini kabul etmeliyiz. Coğrafya kaderdir bence ve insanların inançlarını yaşadıkları Coğrafya sekillendiriyor mezhep imamları alimler havaslar yaşadıkları coğrafyanın koşullarına göre dini yorumladıklarini düşünüyorum doğru mu anladım yanlış ise düzelt lütfen
1.Nil kardesim meseleye ilk önce su acidan bak avam kim bizler vede bizler gibi o insanlar ve havas denilen kim vede bir örnek olarak ulemadir.

Ulema denilince ulemada seviye olarak güne ister istemez birbirinden derece olarak veya ilmi bakimindan birbirine ragmen derinlik ve seviye bakimindan üstünlükleri vardir.

Bu bazi seylerde böyle hadis konusunda dereceler var o ilim ehli kisiler olarak vede her ne kadar hepsine veya cok kisi icinde bir muhaddis de deniliyorsa.

Yani her alim ayni zamanda muhaddis veya fakih vede mufessir de olmayabiliyor ve bunlar gibi seylerde ilim sahibi olup dalda derin veya kendini ilerletmisse o zaman bu gibi kimseler icinde denilebiliyor ve yani alim olmak baska vede ayni zamanda muhaddis ve fakih veya mufessir olmakta bu ilimlerde derin vede genis bilgiye sahip olmakla olur kisacasi bundan ibarettir.

2.Dini anladin veya anliyorsun ve peki o kaynaklara inebiliyormusun buna dair ulasma ve sonra güne ilim var mi buda onlara gerekli olur.

Arabca bilmek ve arabcada bilsen o ilmi meseleleri bilmen okuyup anlaman veya meseleleri bilmen kavraman ve buna benzer seyleri cözüp ortaya koyman icinde güne ilim gerekir.

3.Mezheb imamina tabi oldun veya tabi oluyorsun onunda dayandigi delilli biliyormusun ve sonra o delil de ne gibi bir türden iste bunlarida bilmek ilim ister vede o ilimde havas denilen ilim erbabinda var kendince yeterli bir miktarda.

4.Sadece cografya meselesi degil ve bazende yada az sey de olsa bu bir mümkün olabilir bizim acimizdan malumat yok ve ta ki ona dair bir haber veya söz gelmemisse bilmiyoruz ve daha dogrusu bilemeyiz o imam neye göre ictihad etti veya bir konuda neden bu sekilde bir fetva verdi bizim icinde mechuldur.

5.Bu imam denilen sahsiyet Kur´an-i kerim den veya hadis-i seriften vede ashab-i kiramdan birinin sözünüde alabiliyor ve bunlardan birisi ilede ictihad veya fetvada verebiliyor.

6.Bazen Ayet-i kerimeyi birakip hadis-i veya bazende hadis-i birakip ayet-i kerimeyi alabiliyorlar vede kendileri acisindan ulasabildikleri sekilde ictihad edebiliyorlar.
 
Son düzenleme:

Son mesajlar