Allah Resûlü (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"En kötü hırsız, namazdan çalan hırsızdır." Sahabe sordu: "Ey Allah'ın Resûlü! Kişi namazından nasıl çalabilir?" Peygamberimiz buyurdu: "Rükû ve secdesini tam yapmaz."
(Sahih-i İbn Hibbân, 1888)
Bu hadisten teravih namazı konusunda hem namaz kıldıranlara ve hem de cemaate yönelik bir mesaj var.
Namaz kıldıranlara yönelik hadisten şöyle bir mesaj çıkarılabilir:
İmamlık yapanlar teravih namazı kıldırırken "bir an önce bitirme", "cemaati kaybetmeme / azaltmama" gibi gerekçelerle teravih namazını diğer namazlardan farklı bir okuma seviyesi, rükû ve secde hızı ile kıldırabiliyor. Oysa diğer namazlar hangi hızda kılınıyorsa teravih namazı da o hızda kılınır. Kıraat kısa tutulabilir, en azıyla yetinilebilir.
"En kötü hırsız, namazdan çalan hırsızdır." Sahabe sordu: "Ey Allah'ın Resûlü! Kişi namazından nasıl çalabilir?" Peygamberimiz buyurdu: "Rükû ve secdesini tam yapmaz."
(Sahih-i İbn Hibbân, 1888)
Bu hadisten teravih namazı konusunda hem namaz kıldıranlara ve hem de cemaate yönelik bir mesaj var.
Namaz kıldıranlara yönelik hadisten şöyle bir mesaj çıkarılabilir:
İmamlık yapanlar teravih namazı kıldırırken "bir an önce bitirme", "cemaati kaybetmeme / azaltmama" gibi gerekçelerle teravih namazını diğer namazlardan farklı bir okuma seviyesi, rükû ve secde hızı ile kıldırabiliyor. Oysa diğer namazlar hangi hızda kılınıyorsa teravih namazı da o hızda kılınır. Kıraat kısa tutulabilir, en azıyla yetinilebilir.